حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی(ره) شهرستان بابل

شجره طیبه صالحین ، حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی (ره) شهرستان بابل

حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی(ره) شهرستان بابل

شجره طیبه صالحین ، حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی (ره) شهرستان بابل

واجب فراموش شده.....

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۸ ب.ظ

ت

حجت الاسلام حنان احمدنژاد:

«ای شعیب! صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد ؛ چهل هزا ر نفر از بدان و شصت هزار نفر از خوبان». شعیب عرض کرد : «بدان را به واسطه بدی آن ها عذاب می فرمایی ، خوبان را چرا؟» خطاب شد : «زیرا آن ها با اهل معصیت مدارا کردند و بدان را امر به معروف و نهی از منکر ننموده ، موعظه و نصیحت نکردند و به آن ها رو ترش ننمودند».

بسم الله الرحمن الرحیم 

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

یکی از مباحث بدیهی دین مبین اسلام ، مبحث اصول و فروع دین میباشد ،

فروع دین ،در کنار اصول دین به ده شاخه تقسیم میشود که یکی از آن فروع به تعبییر مقام معظم رهبری واجب فراموش شده یعنی امر به معروف و نهی از منکر میباشد .

گه گذاری چنین سوال میشود :چرا فساد و فحشا اعم از حجاب و ربا و ...در جامعه اسلامی رواج پیدا کرده ؟؟

جوابش راحت است : همه ما مکلف به یک سری امور و احکام هستیم ، گاه میخواهد وظیفه باشد یا نباشد ، یا فردی باشد یا اجتماعی باشد .

اگر در نظام اصلی یک خانواده اختلالی رخ دهد مسئول خانواده و اعضای خانواده به یکدیگر تذکر میدهند تا نظام خانواده پابرجا بماند و الا خانواده ایی وجود ندارد .

*اگر ما میخواهیم نظام اسلامی پابرجا و بدون نقص و عیبی باشد باید این واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی رواج دهیم . چون این حرکتی وظیفه ایی است حرکتی واجب است بر همه مسلمانان .

بر همه مسلمانان واجب است اما واجب کفایی یعنی یک عده ای بروند کفایت میکند امااگر هیچ مسلمانی این حرکت عظیم را انجام ندهد عذاب بر همه نازل خواهد شد :

 «ای شعیب! صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد ؛ چهل هزا ر نفر از بدان و شصت هزار نفر از خوبان». شعیب عرض کرد : «بدان را به واسطه بدی آن ها عذاب می فرمایی ، خوبان را چرا؟» خطاب شد : «زیرا آن ها با اهل معصیت مدارا کردند و بدان را امر به معروف و نهی از منکر ننموده ، موعظه و نصیحت نکردند و به آن ها رو ترش ننمودند

»

انشاء الله که ما جزء به عاملین به این جریان باشیم و مفید فایده امام زمان روحی له فداه و انقلاب و نظام اسلامی باشیم  

  • بسیجی گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی