حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی(ره) شهرستان بابل

شجره طیبه صالحین ، حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی (ره) شهرستان بابل

حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی(ره) شهرستان بابل

شجره طیبه صالحین ، حوزه مقاومت بسیج آیت الله روحانی (ره) شهرستان بابل

دشمن شناسی در کلام ولایت 1

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ


اهداف و نقش دشمنان انقلاب اسلامی

**بطور کلی پس از جنگ در مورد دشمنان انقلاب، دو نظریه مطرح شده است:

نظریه توطئه و نظریه توهم توطئه.

 

1. نظریه توطئه:

عده ای بر این باورند که اتفاقات ناگوار سیاسی و اجتماعی نتایج مستقیم نقشه‌هایی است که افراد یا گروه‌هایی نیرومند، طرح ریزی کرده اند و می‌گویند: در جهان همه توطئه‌ها، به آمریکا، صهیونیست‌ها، صاحبان انحصارات، سرمایه دارها و استعمارگران برمی گردد. «خوی تجاوزگری قدرت‌های بزرگ جهانی و در راس همه آمریکا علیه توده‌های مردم دنیا و جهان اسلام بی پایان است»

 

 

2. نظریه توهم توطئه:

 

در مقابل نظریه قبل، عده ای معتقدند که توهم توطئه و دیدن دست بیگانه، در همه مسائل و جریانات، سبب می‌شود که ملت دچار بی عملی و انفعال شود و در سرنوشت و بهبود حیات خودش شرکت نکند اینان به عنوان مثال، نظری را که در داخل کشور ما راجع به توطئه‌های اسرائیل و آمریکا وجود دارد، مطرح می‌کنند و معتقدند: توطئه‌هایی که در این زمینه ادعا می‌شود صحّت ندارد و کسی که به توهم توطئه مبتلا است، تمام وقایع عمده سیاسی، سیر حوادث و مشی وقایع تاریخی را در دست پنهان و قدرتمند سیاست بازان بیگانه و سازمان‌های مخوف سیاسی و اقتصادی و مذهبی وابسته به آن‌ها می‌پندارد و حتی تمام جنگ‌ها، شورش‌ها، عقب ماندگی‌ها و وابستگی‌های سیاسی و سقوط ارزش پول و... را محصول دست پنهانِ بیگانه می‌داند.

 

نقد نظریه توهم توطئه:

نظریه توهم توطئه، دقیقا نقطه مقابل دیدگاه رهبری در خصوص دشمن می‌باشد؛ زیرا رهبری به طور مکرر متذکر می‌شود که پای ابرقدرت‌ها و دشمنان در توطئه‌ها دیده می‌شود.

با نگاهی به تاریخ و تجارب درخشنده دولت‌ها و مخصوصا انقلاب اسلامی، پذیرش این دیدگاه (توهم توطئه ) را که پنداری ناآگاهانه و ساده اندیشانه است، رد می‌کند. و باید با این نوع ساده اندیشی، مقابله کرد؛ در غیر این صورت دشمن در دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی کشور نفوذ خواهد کرد.

ایشان در این زمینه می فرمایند: «وقتی انسان می‌بیند دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، دستگاه تبلیغاتی مزدور آمریکا، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس، دستگاه تبلیغاتی دولت غاصب صهیونیست، برای فلان لایحه در مجلس یقه می‌درانند، جنگ روانی می‌کنند، به خاطر فلان زندانی، به خاطر فلان مسؤول، دلسوزی دایه مهربان تر از مادر را نشان می‌دهند، انسان حق دارد به شک بیفتد... دشمن، امروز امیدوار است، شاید بتواند از ساده اندیشی استفاده کند، جای پای خود را در دستگاه‌های سیاسی کشور و دستگاه‌های فرهنگی کشور باز کند... امروز، روز حساسی است. این روزگار، روزگار حساسی است»

بنابراین مقام معظم رهبری ضمن ردّ نظریه توهم توطئه می‌فرماید: «اگر فرض کنیم که دشمن بر سر هر راهی وجود دارد، خردمندانه نیست که انسان، دشمن را نبیند، وجود او را عدم فرض کند، چطور علیه ما توطئه نیست؟ بعضی گفتند شما توهم توطئه می‌کنید! توطئه ای وجود ندارد! من در پاسخ، نشانه‌های توطئه و نشانه‌های خصومت را از اول انقلاب تا امروز در یک فهرست طولانی معرفی می‌کنم، و نشان می‌دهم، چطور علیه ما توطئه نیست؟ در اول پیروزی انقلاب آشکارا با انقلاب مخالفت شد، و این سلسله تا امروز ادامه دارد، و ما امروز به معنی حقیقی کلمه در دنیا دشمن داریم.»

در بیانات دیگری ایشان می‌فرماید: «بعضی‌ها می‌گویند ما توهم می‌کنیم که علیه ما توطئه است و دشمنی وجود دارد. خیلی خوب، حالا کسانی که دلشان می‌خواهد چشم خودشان را روی هم بگذارند و بگویند «ان شاءاللّه گربه است!»، اما واقعیت که عوض نمی‌شود، وجود دشمن با به خواب رفتن من و شما که از بین نمی‌رود... با ندانستن ما، یا خود را به ندانستن زدن، دشمن، از دشمنی خود دست برنمی دارد، افرادی مایلند اثبات کنند نخیر، ملت ایران هیچ دشمنی ندارد، کنار خانه خودتان بنشینید و به کار خودتان سرگرم باشید، خاطرتان هم جمع باشد که همه جا امن است و امان، نه! این حرف‌ها واقعیت ندارد.»

  • بسیجی گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی